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Related curricula – 3kyuu study group

The test - experiences, questions or comments

RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby coco » Fri 08.31.2007 7:09 pm

katafei-san.
Our active members are very good at grammar.
So we talked about the necessity of the listening practice.

(それは)大事な手紙ではない。
It's not an important letter.

大事な手紙ない。
The important letter is nonexistent.
This is a common expression when you have lost something or cannot find something. The meaning is almost same as 大事な手紙が見つからない/大事な手紙が見つかりません。
The important letter is not found.
I can't find the important letter.

---
1) 大事な手紙がない。どこ____ おいた はずだ。

「どこかにおいたはずだ。」で正解です。
どこかに somewhere
どこに Where

2)
田中: 屋上から だれか が 飛び下りそうです。
鈴木: そりゃ大変だ。_____________。

「床が汚くなるよ。」 is my favorite. :D
---

Caroline-san
We know you got 100/100/193 last year. And we have still 3 months. So you don't need to be worried too much.

The listening average of JLPT3 are
Japan-------66.8(06年)、67.9(05年)
Overseas---54.3(06年)、49.8(05年)

The listening avarage of JLPT4 are
Japan-------64.3(06年)
Overseas---52.7(06年) (← you've got 100!)

The average of this year would become bit lower than 2006's.
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby caroline » Sat 09.01.2007 7:33 am

Coco-san

you're right :)
I tend to be slightly too compulsive when it comes to exams and spill my guts inapropriately!
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby katafei » Sun 09.02.2007 6:16 am

Okay, here goes. Not so easy to find sentences that are not too easy and still make sense ...
I decided to build up to the chat in steps. Partly because I have to study this matter first myself and it won't do any harm to take it easy, I think.

So, passive first. Causative will follow later this week.

If I make mistakes, please let me know. I'll PM what I think should be the correct answers to coco-san, just to be on the safe side :D


Image


1.この本、「海辺のカフカ」、は村上春樹によって __。

A. 読まれました
B. 起きられました
C. 書かれました
D. 教えられました
[spoiler]kono hon (umibe no kafuka) wa Muraki Haruki ni yotte ...
a.yomaremashita
b.okiraremashita
c.kakaremashita
d. oshieraremashita[/spoiler]

2.I deleted this sentence for now :D (Edit)

3.家を作るのに石が___。
A.使われた
B.立てられた
C.壊れられた
D.助けられた
[spoiler]ie wo tsukuru noni ishi ga ...
a. tsukawareta
b. taterareta
c. kowarareta
d. tasukerareta[/spoiler]

4.二週間雨に ___ 、___

A.降っていて、 困られます
B.降られた、  困っています
c..降っていた、困られます
D.降られて,  困っています
[spoiler]nishuukan ame ni ...,...
a. furutte ite, komararemasu
b. furareta, komatte imasu
c. furutte ita, komararemasu
d. furarete, komatte imasu[/spoiler]

5.テレビを男の子に ___。そして男の子は父に ___。
A.壊されました、 叱られました。
B.咲かれました、  叱られました
C.付けられました、 叱られました
D.直されました、   叱られました
[spoiler]terebi wo otoko no ko ni ....... soshite otoko no ko wa chichi ni
a. kowasarameshita, shikararemashita
b. sakaremashita, shikararemashita
c. tsukeraremashita, shikararemashita
d. naosaremashita, shikararemashita [/spoiler]

And a few basic ones you have to conjugate yourself
Edit
I didn't realise, but more options are possible. It's supposed to be a basic excercise for passive forms, though:

6.これは外国から ___ 車です。「輸入する」 (import)
[spoiler]kore wa gaikoku kara ... kuruma desu. (yunyuu suru)[/spoiler]
7.あなたが___日を教えて下さい。「来る」
[spoiler]anata ga ... hi wo oshiete kudasai (kuru)[/spoiler]
8.その話は親から子へと ___。 「伝える」
[spoiler]sono hanashi wa oya (parent) kara ko e to ...(tsutaeru)[/spoiler]
9.うちの犬はジョニーと ___。「呼ぶ」
[spoiler]uchi no inu ha jonnie to ... (yobu)[/spoiler]
10.だれも___のは好きではない。「笑う」
[spoiler]dare mo ... no wa sukidewanai. (warau)[/spoiler]



This is a 割り勘 (and 汗)
Last edited by katafei on Sun 09.02.2007 5:09 pm, edited 1 time in total.
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby coco » Sun 09.02.2007 10:04 am

I've just sent PM back to you, katafei-san.
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby ss » Sun 09.02.2007 10:09 am

Sorry, I just want to ask are those questions 3kyuu level?
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby katafei » Sun 09.02.2007 12:05 pm

SS wrote:
Sorry, I just want to ask are those questions 3kyuu level?


well,that is what I was aiming for Image
I thought they were not too difficult, but then I also thought they were correct ^_^
Coco-san sent me some corrections; when I get home I'll apply them and maybe add hiragana?
Last edited by katafei on Sun 09.16.2007 6:33 am, edited 1 time in total.
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby guldo » Sun 09.02.2007 12:44 pm

I'd say:
[spoiler]
1 c
2 b shouldn't it be 包まれた instead of 包まらた?
4 b
5 a
6 輸入された
7 来る
8 伝えられました
9 呼ばれる
I can't understand question 3...
As for question 10, I cannot understand why there is で in だれでも, and why is it 好きでない instead of 好きではない...
(I write it here just in case it has anything to do with the correct answer)
[/spoiler]
Thank you, katafei.

EDIT: I just figured out how the spoiler tag works... ^^'
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby tanuki » Sun 09.02.2007 3:02 pm

[spoiler]1) c
3) a
4) d
5) a
6) された
7) 来る
8) I don't understand the sentence. 子へと?
9) 呼ばれる
10) 笑う
[/spoiler]
僕の下手な日本語を直してください。
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby ss » Sun 09.02.2007 10:10 pm

I thought channel had been switched over, heheh…
A baka swot I am. Probably too little sleep yesterday, stars raided my soul …..
Thank you for your time and effort Katafei-san, I’ll do it later. ^_^

-----
My attempt:
[spoiler]01.この本、「海辺のカフカ」、は村上春樹によって書かれました。 C
03.家を作るのに石が使われた。 A
04.二週間雨に降られて,困っています。 D 
05.テレビを男の子に壊されました、そして男の子は父に叱られました。 A
06.これは外国から輸入された車です。
07.あなたが来ると日を教えて下さい。
08.その話は親から子へと伝えられた。 
09.うちの犬はジョニーと呼ばれた
10.だれも笑われるのは好きではない。 << のが? [/spoiler]
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby caroline » Mon 09.03.2007 2:00 pm

Thanks, Katafe, for preparing this : I'll do it later too...
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby katafei » Tue 09.04.2007 4:41 am

Let's wait for Caroline, and then I'll post the answers to the passive exercise.

Next: a little prose to practise causative forms.
Choose the appropriate verb and conjugate it to causative. Verbs may be used more then once.
I added a lot of pronouns in an attempt to avoid ambiguity.
And since I wrote it myself, there may be the odd mistake… ;)
(I'm pretty sure I got は and が mixed up...)


この月学校は始めた。私は娘に学校に ___ 。
学校で先生は娘に英語を ___。
先生が学生にジェーンオースティンの新しい小説を __、
知らない言葉を辞書で ____。
5時に娘がまだ帰っていなかった。私に___。
でも友達と茶話した。
私が娘に電話して、彼女をすぐに家に___、宿題を ___。

読む、 行く、 帰る、 、飲む、 調べる、 心配する、持って来る、 勉強する、食べる、遊ぶ。


For hiragana:
[spoiler]この げつ がっこうは はじめた。 わたしは むすめに がっこうに ___。
がっこうで せんせいは むすめに えいごを ___。
せんせいが がくせいに ジェーンオースティンの あたらしい しょうせつを ___、
しらない ことばを じしょで ___。
ごじに むすめが まだ かえっていなかった。わたしに___。
でも ともだちと ちゃはなし した。
わたしが みすめに でんわして、かのじょを すぐ いえに ___、しょくだいを___。

よむ
いく
かえる
のむ
しらべる
しんぱい する
もってくる
べんきょう する
たべる
あそぶ
[/spoiler]
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby terence_hideyoshi » Tue 09.04.2007 6:46 am

The below is my attempt:

[spoiler]
この月学校は始めた。私は娘に学校に行かせます
学校で先生は娘に英語を勉強させます
先生が学生にジェーンオースティンの新しい小説を読ませます
知らない言葉を辞書で調べさせます
5時に娘がまだ帰っていなかった。私に心配させます
でも友達と茶話した。
私が娘に電話して、彼女をすぐに家に帰らせます、宿題を持って来させます
[/spoiler]

Hope that I got all correct. :|
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby caroline » Tue 09.04.2007 1:53 pm

Let's wait for Caroline, and then I'll post the answers to the passive exercise.


Please, don't : I'll print it, so you don't have to wait for me.
I'm slightly too busy right now during the week to do anything. :(
I'll try to catch on.
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby katafei » Tue 09.04.2007 4:01 pm

Okay, in that case I'll post it now. I typed it earlier today and I hope it's correct.
answers for the passive exercise:
[spoiler]1 C
This book, Kafka on the Shore, is written by Haruki Murakami
3. A
Stone was used to build this house
4. D
It has been raining for two weeks, very annoying.
5 A
The tv was broken by the boy. And so the boy got scolded by his father.

6. 輸入された
This car is imported from abroad. (“this is a from abroad imported car”)
7.来られる
Let me know the days you can come
(This one came from Jim Breen, a bit over my head as well, in retrospect.)
来る is also correct. I’m not sure about 来ると, though?
8.伝えられた。(−ました)
This story is handed down from generation to generation.
9. 呼ばれている。(−ます)
Our dog is called Jonnie.
10. 誰も笑われるのは好きではない
Nobody likes to be laughed at.
誰でも笑うのは好きではない。
Is also grammatically correct.
Interesting point, SS. (Edit; see later post)[/spoiler]
Last edited by katafei on Sun 09.16.2007 6:35 am, edited 1 time in total.
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RE: Related curricula – 3kyuu study group

Postby ss » Tue 09.04.2007 11:22 pm

ここさん、すみませんが、困ったな。。まだこんな文型にあまり分かりません。お願いします。
Sorry, I still don't quite understand how these sentences work.
Thanks in advance for your explanation.

「姐が私のすしを食べた」の受身文は、
1) 私はすしを姐に食べられた。
2) 私のすしを姐に食べられた。

「先生が翁さんの絵をほめた」の受身文は、
1) 翁さんは先生に絵をほめられた。
2) 翁さんの絵を先生にほめられた。

銀行で私のお金を貯蓄します。
1) 私は銀行にお金を貯蓄されます。
2) 私のお金は銀行に貯蓄されます。
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